Правила корпоративного простору

Акаунти он-лайн простору

Відповідно до договору ліцею з компанією Microsoft в ліцеї функціонує корпоративний простір Office 365.

Простір функціонує у домені dlit.dp.ua вхід за адресою portal.office.com

Доступ до всіх сервісів здійснюється за ліцейським акаунтом:

  • Ліцейські акаунти створюються для всіх співробітників ліцею. За достовірність інформації внесеної до акаунту співробітнику відповідає зав. канцелярії ліцею.
  • Акаунти учнів створюються на основі заяви про зарахування учня до ліцею. За достовірність інформації внесеної до акаунту учня відповідає секретар ліцею.
  • Акаунти слухачів курсів створюються на основі заяви про зарахування на курси. За достовірність інформації внесеної до акаунту відповідають методисти підготовчих курсів ліцею.

Координація роботи з підготовки корпоративного простору до функціонування проводиться заступником директора ліцею з ІТ.


Директор ліцею затверджує​:

1) Адміністративні адреси (у домені dlit.dp.ua):

lit – зовнішня адреса ЛІТу для запитів скарг та пропозицій;

kursy – адреса підготовчих курсів.

live – (Адміністратор Office 365 Microsoft-LIT) адміністратор служби підтримки

2) Правила функціонування простору.

3) Адміністраторів простору. Призначає відповідальних за функціонування адміністративних адрес.

4) Запроваджує службу підтримки користувачів (live) та контролює її роботу.​


Адміністрація ліцею:

  • Підтримує функціонування освітнього простору.
  • Роз’яснює правила його функціонування, переваги та безпечність простору.
  • Надає допомогу користувачам у випадках виникнення непорозумінь.
  • Інформує учасників простору про події у ліцеї та регламенті навчальних та культурних заходів.
  • Розглядає скарги на роботу простору та поведінку його учасників.
  • Контролює роботу службових адрес та відповідальних осіб.
Куратори:
Куратори та відповідальні особи курсів контролюють склад груп розсилки та відповідають за їх актуальний стан.

Викладачі інформатики:
Роз’яснюють склад та особливості функціонування сервісів корпоративного простору учням та іншим співробітникам ліцею. Беруть участь у створенні матеріалів допомоги та інструкцій по функціонуванню хмарного простору та його сервісам.


Відповіді на часті запитання та корисні посилання:

Правила функціонування корпоративного освітнього он-лайн простору ліцею

Корпоративний простір ліцею є освітнім простором, тому на нього поширюються всі вимоги освітнього законодавства України, наказів та розпоряджень Міністерства, місцевих органів управління освітою, Статуту ліцею.

Простір є робочим навчальним простором, основною задачею якого є набуття навичок роботи з новими комп’ютерними технологіями та спрощення та підвищення ефективності спілкування всіх учасників навчального процесу. Тому в просторі не обговорюються расові, політичні, інші теми, заборонені законодавством в межах освітнього закладу.

Ресурси, які створюються та розміщуються у просторі мають носити освітній характер.
Імена користувачів, груп, команд та сайтів та інших ресурсів, які створюються у просторі повинні ясно вказувати на призначення групи.
При створенні груп Office 365 та команд Teams користувачі повинні дотримуватись наступних правил: Якщо планується довготермінове використання груп з визначеною метою та використанням офіційних назв, то треба замовити групу або команду у адміністратора (live) вказавши мету, бажану назву та бажаного власника групи.  Особливо це відноситься до ресурсів, адреса або назва яких є подібною до офіціальних. Такі групи, які створені користувачами та непогоджені з адміністратором, будуть знищуватися без попередження або перейменовані, якщо є можливість змінити адресу ресурсу. Погодження адміністратора полягає в тому, що прибирається автоматично створений префікс у назві групи.


Користувачі:

Зобов’язані:

  • Пам’ятати власні логін та пароль, зберігаючи пароль у таємниці.​
  • Запити з питань корпоративного простору направляти на адресу служби  підтримки (live).
  • Служба підтримки це сервіс, а не особа, тому її робота відбувається у беземоціональному стилі. У зв’язку з цим скарги, зауваження та подяки на роботу служби підтримки направляти лише адміністрації, а не на саму службу, оскільки для підтримки це додаткова робота поза її компетентністю.
  • Дотримуватись правил затверджених адміністрацією ліцею.
  • Поважати інших користувачів простору.
  • Формувати електронні листи з урахуванням правил ділового електронного листування. Наприклад, не вживати рекламних посилань, шифрованих вкладень та вкладень з активним змістом.
  • ​Не надсилати спамові повідомлення та повідомлення, що містять приховані рекламні матеріали. Спамом вважається незамовлена масова розсилка повідомлень.
  • Не допускати нецензурних, образливих висловів та посилань, що суперечать вимогам законодавства України. Такі листи видаляються, а акаунт користувача, який допустив порушення блокується.
  • Співпрацювати, допомагаючи менш досвідченим користувачам засвоювати нові сервіси.
  • Не використовувати імена подібні вказаним у переліку офіційних назв при створенні власних груп та ресурсів. Назви та адреси ресурсів повинні бути пов’язані зі змістом або призначенням ресурсу. Правила іменування груп вказана на сторінках Бібліотеки (внутрішній ресурс).
  • Не розповсюджувати адреси та персональну інформацію користувачів простору.
  • Блокувати акаунти тих хто порушує ці правила та сповіщати про такі випадки службі підтримки.
  • При запрошенні зовнішніх користувачів для співпраці в Teams, повідомляти адміністратору їх ПІБ, посаду та організацію.

Мають право:

  • Користуватися відповідними ліцензіями, які має ліцей в освітньому просторі.
  • Встановлювати програмове забезпечення на власні пристрої в межах, які дозволяють освітні ліцензії.
  • Користуватися всіма сервісами, що надаються компанією Microsoft у межах освітніх ліцензій Office 365.
  • Замовляти освітні ресурси для групової та індивідуальної роботи.
  • Отримувати он-лайн допомогу та консультації адміністраторів за допомогою поштових повідомлень, Teams-конференцій, вебінарів, тощо.
  • Отримувати допомогу та пояснення про особливості функціонування простору та новини сервісів в межах консультацій працівників ліцею.
  • Поштова скринька  (інші ліцензії зберігаються тільки на час навчання) та її функціональність зберігається після закінчення навчання в ліцеї на необмежений термін відповідно програми alumni. Для слухачів курсів, які не були ліцеїстами та ліцеїстів, які не закінчили ліцей – до закінчення навчання в школі. Якщо користувач (співробітник або ліцеїст та батьки ліцеїста) бажає знищити свою поштову скриньку та акаунт, то він повинен звернутися з нього до адміністратора підтримки з таким запитом. Співробітники, які завершили основну роботу у ліцеї також можуть зберігати ліцейську скриньку, якщо продовжують співпрацю з ліцеєм. Акаунт може бути знищено без попереджень, якщо він не використовувався протягом року. Всі інші особливі питання використання поштових скриньок, при необхідності, можна оговорювати з адміністратором підтримки.

В ліцеї працює служба підтримки користувачів хмарного простору Office 365 (live).
– Служба підтримки обслуговує лише поштові запити (не працює з Teams, Viva Engage та соціальними мережами та телефоном).
– Служба підтримки працює у асинхронному режимі – нормативний час відповіді 1 доба.
= Служба підтримки здійснює підтримку користувачів простору за наступними напрямками:

  • Надає допомогу користувачам в межах повноважень наданих адміністрацією.
  • Відповідає за дотримання правил запроваджених адміністрацією ліцею, обумовлених договором ліцею з компанією Microsoft та установлених освітнім законодавством України.
  • Здійснює заходи автоматичного моніторингу та блокування небажаного вмісту (вірусних вкладень та спамового вмісту) та акаунтів користувачів, які порушують правила функціонування простору. У випадку фіксування порушення правил користувачами блокує акаунт порушника та передає інформацію адміністрації ліцею для прийняття рішення.
  • У випадку фіксування технічних проблем вживає термінові заходи по усуненню проблем.
  • Відповідно запитів користувачів та структури освітнього простору, створює відповідні ресурси, групи, тощо. Надає відповідні дозволи та призначає відповідальних за їх використання. Ресурси та групи, що порушують прозорість структури освітнього простору можуть бути перейменовані, перенесені або після попередження користувачів знищені.
  • Служба підтримки обслуговує лише запити із внутрішніх адрес (у домені dlit.dp.ua). Запити із зовнішніх адрес обслуговуються лише у випадках, коли користувач не може отримати доступ до корпоративної скриньки.
  • Встановлює тимчасові паролі по запитам користувачів у випадку їх втрати. По запиту користувачів, надсилає тимчасові паролі на довірені адреси користувачів. Довіреними вважаються персональні адреси користувачів вказані у заяві про зарахування до ліцею, курсів або на роботу.
  • Приймає заходи по забезпеченню нерозповсюдження персональних даних які потрапляють у корпоративний простір. До збереження відносяться також всі данні, які стали відомі адміністратору підтримки при роботі над усуненням проблем простору чи запитами користувачів.